Object | Shellac records, epoxy resin, audio cable
Series of 6 prints | Varnish of shellac records in ethyl alcohol, acid-free Finn cardboard, part of the series
70 shellac records from 1938, caked into a black lump, fossilized, quiet.
A girl, a little one. When a girl has a gentleman.
Take me me to your, take me to your chamber.
Women are so beautiful when they love.
Here, take the ring of fidelity.
The echo of a time in which a hierarchizing gender habitus resounds towards us in cheesy schlager songs, cheerful marching music that sets a beat that has long since ceased to be socially acceptable. Is it?
A re-appropriation of one's own voice, regardless of gender.
A demarcation of content towards a level of expression that seeks resolution, dissolved material in a visual score, glazing and pursuing its line in transparency, gaining volume in the process.
A synthesis of stagnation and movement that, despite or perhaps because of its inherent heaviness, takes space.
Series of 6 prints | Varnish of shellac records in ethyl alcohol, acid-free Finn cardboard, part of the series
70 shellac records from 1938, caked into a black lump, fossilized, quiet.
A girl, a little one. When a girl has a gentleman.
Take me me to your, take me to your chamber.
Women are so beautiful when they love.
Here, take the ring of fidelity.
The echo of a time in which a hierarchizing gender habitus resounds towards us in cheesy schlager songs, cheerful marching music that sets a beat that has long since ceased to be socially acceptable. Is it?
A re-appropriation of one's own voice, regardless of gender.
A demarcation of content towards a level of expression that seeks resolution, dissolved material in a visual score, glazing and pursuing its line in transparency, gaining volume in the process.
A synthesis of stagnation and movement that, despite or perhaps because of its inherent heaviness, takes space.
Objekt | Schellackplatten, Epoxidharz, Audiokabel
Serie von 6 Drucken | Lack von Schellackplatten in Ethylalkohol, säurefreier Finn-Karton, Teil der Serie
70 Schellackplatten von 1938, zu einem schwarzen Klumpen verkrustet, versteinert, still.
Ein Mädchen, ein kleines Mädchen. Wenn ein Mädchen einen Kavalier hat.
Nimm mich mit, nimm mich mit in deine Kammer.
Frauen sind so schön, wenn sie lieben.
Hier, nimm den Ring der Treue.
Das Echo einer Zeit, in der uns ein hierarchisierender Geschlechterhabitus in kitschigen Schlagern entgegenschallt, fröhliche Marschmusik, die einen Takt vorgibt, der längst nicht mehr gesellschaftsfähig ist. Ist er das?
Eine Wiederaneignung der eigenen Stimme, unabhängig vom Geschlecht.
Eine inhaltliche Abgrenzung zu einer Ausdrucksebene, die nach Auflösung sucht, aufgelöstes Material in einer visuellen Partitur, die ihre Linie in Transparenz glasiert und verfolgt und dabei an Volumen gewinnt.
Eine Synthese aus Stillstand und Bewegung, die trotz oder gerade wegen der ihr innewohnenden Schwere Raum einnimmt.
Serie von 6 Drucken | Lack von Schellackplatten in Ethylalkohol, säurefreier Finn-Karton, Teil der Serie
70 Schellackplatten von 1938, zu einem schwarzen Klumpen verkrustet, versteinert, still.
Ein Mädchen, ein kleines Mädchen. Wenn ein Mädchen einen Kavalier hat.
Nimm mich mit, nimm mich mit in deine Kammer.
Frauen sind so schön, wenn sie lieben.
Hier, nimm den Ring der Treue.
Das Echo einer Zeit, in der uns ein hierarchisierender Geschlechterhabitus in kitschigen Schlagern entgegenschallt, fröhliche Marschmusik, die einen Takt vorgibt, der längst nicht mehr gesellschaftsfähig ist. Ist er das?
Eine Wiederaneignung der eigenen Stimme, unabhängig vom Geschlecht.
Eine inhaltliche Abgrenzung zu einer Ausdrucksebene, die nach Auflösung sucht, aufgelöstes Material in einer visuellen Partitur, die ihre Linie in Transparenz glasiert und verfolgt und dabei an Volumen gewinnt.
Eine Synthese aus Stillstand und Bewegung, die trotz oder gerade wegen der ihr innewohnenden Schwere Raum einnimmt.